onsdag 30 januari 2013

Lökfrossa!


Det är så galet mycket baciller i omlopp just nu, på jobbet gapar klassrummen halvtomma och jag känner mig allt annat än på topp. Vill inte, kan inte, får inte bli sjuk nu - så i jakt på en liten energikick bläddrade jag igenom mitt arkiv från Formex och ägnade mig åt en stunds preventiv lökfrossa i bildformat. 


Jag tycker att lökarna är som allra finast innan de slagit ut och brukar ställa in dem i kylskåpet över natten för att försena blomningen. 


Kakburkar, muggar, glas och skålar extraknäcker fint som lökhem. 



 Eller linda helt sonika in krukan i vanligt oblekt papper. Personligt, enkelt och billigt!


Eller brassa på rejält med lökar och låt dem tala för sig själva. 



Varför inte överraska kollegan, sambon eller bästa vännen med en liten lökpåse med en handskriven hälsning på skrivbordet inför helgen. Garanterat uppskattat! 

Önskar er alla ett övertag över baciller och andra otrevligheter!

10 kommentarer:

  1. Så fint! Älskar sista bilden. O de andra med för den delen. Brassade på med lökar igår. Och precis som du tycker jag de är vackrast i knopp. Ska genast smita upp från sängen o ställa in dem i kylen. Bra tips där! Godnatt!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint, hade nog kunnat förgylla hemmet med lite lökfrossa jag med! Smart att ställa dem i kylen :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  3. Å vad jag älskar pärlhyacinter! Eller Blå Gubbar som vi kallar dem. En liten liten föraning om att det lurar en vår runt hörnet.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Jättefina arrangemang du gjort med pärlhyacinter :)

    SvaraRadera
  5. Hej!! En helt annan fråga än det inlägget handlar om ;) Var bodde ni när ni var i London?
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Åh, så fint! Måste helt enkelt köpa mig några vårlökar i helgen:)

    Ha en skön kväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Pepp! Här hemma är det för andra gången på tre veckor feber, hosta och annat för lillan. Låt våren komma .
    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  8. fina lökar!! ang Thailand och barn och kläder mm kom precis hem efter 2 v med en 5 o 8 åring. Toppenskönt ! Så varmt i vattnet att det inte svalkade och man blev aldrig aldrig kall ens i blöta badkläder!
    resan gick bra med film o mat o lite sova. Ge avsvällande nässpray innan start o landning, många barn skrek i flera timmar av ont i öronen!
    Kläder -köp inte här - det kostar några 10or för enkla söta strandklänningar till dig och T, t shirts likaså!
    Vi var också på apotek o drugstore och jag hittade allt jag behövde. Det enda som var jobbigt var myggorna!
    Hade tagit med/köpt myggnät om möjligt , iaf till barnen. Jag åt antihistamin då jag reagerar så kraftigt
    Vi körde handsprit innan alla måltider o ingen blev sjuk, hade små flaskor ialla väskor!
    Men helt underbart-vi åker absolut igen!!
    Trevlig resa!,

    SvaraRadera
  9. ps att lämna in tvätt kostade ca 15 kr /kilo! Fick dem nästa dag!

    SvaraRadera

Annonser: