onsdag 20 juni 2012

Inspiration till midsommar!


Två dagar kvar till midsommar och lite inspiration inför dukningen kanske kan vara av intresse. Mia med fina bloggen The Super Ordinary har lindat lite grovt snöre runt ett par fina glasflaskor. Enkelt men supersnyggt! Snabbt fixat dessutom. Hade jag varit ansvarig för dukningen så skulle jag gärna ha spunnit vidare på det här temat men vi firar traditionsenligt midsommar ute på svärföräldrarnas båt och blir bortskämda. Skönt. Mycket skönt. Men jag kanske får chansen att duka upp till kräftskiva i stället. Flaskorna är annars finfina som gå bort presenter med lite hemkokt saft eller egenkryddad snaps. Men att åka ut till båten helt tomhänt känns inte aktuellt så min populära västerbottenssill, en skaldjurstårta och färska jordgubbar får bli mitt bidrag till midsommarbuffén. Återkommer med recept i eftermiddag. 

Translation: Easy DIY bottles by The Super Ordinary.

3 kommentarer:

  1. Åh snyggt! Sånna' vill jag göra. Men hur får jag snöret att sitta fast?

    Anna O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var de fina! Nu har jag ju inte hunnit testa själv ännu men jag skulle testa med limpistol i ändarna alternativt dubbelhäftande tejp av lite kraftigare slag.

      Radera
  2. Hej Tjejer!

    Jag virade snöret runt i ett hårt grepp och sparade så mycket snöre så jag kunde knyta en hård knut längst upp. Sedan klippte jag av så nära jag "vågade".

    //Mia

    (Tack för länken Karolina!!) : D

    SvaraRadera

Annonser: