fredag 11 maj 2012

Ridlekis


Fredagar är lika med ridlekis för lilla T och det är verkligen en supermysig start på helgen att spendera eftermiddagen i stallet. Gärna följt av en god middag och ett skumbad för barnen så att de somnar sött och jag och J kan få lite värdefull egentid. Men jag köpte med mig en burk utomhuslasyr hem från stan så jag misstänker att vi kommer att hoppa i målarbyxorna i stället för att spendera kvällen i TVsoffan, skadad som man är =) Det är en panelvägg i Ws rum som vi vill få till järnvitriolskänsla på och det var betydligt svårare än vad vi trodde så nu håller vi tummarna!


Om lilla T kommer att ärva min hästnarkomani återstår att se men mysigt tycker hon definitivt att det är och snällaste Flaxman ställer tålmodigt upp på pusskalas. 


Det kanske är lillebror som blir ryttaren i den här familjen för när han efter en lång ritt på trähästen blev nedplockad därifrån visste besvikelsen inga gränser och lilleskut-tårarna ville aldrig ta slut. 

Nej nu ropar två små barn som vill nattas! 

5 kommentarer:

  1. Hihi! underbart! ja, tv-soffan kan vara lockande ibland, men bra att man kan slita sig därifrån, annars bli ju ingenting gjort! :)

    SvaraRadera
  2. Åååå jag hoppas innerligt att mitt lilla E ärver min häst beroende så vi kan slå oss samman och blinka med ögonfransarna mot pappan i huset ;o) Paaaapppaaa vi önskar oss en häst!!!!! ;oP

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Lycka är en liten häst:) (även om den råkar vara av trä)

    Ha en finfin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera
  4. Låter ju härligt attfå gå på ridlekis.. Ljuvliga foton på dina barn... Ja jag hörde just i finlandssvenska radion om att det kan vara knepigt att få järnvitrol att bli jämn på väggen.. Men super snyggt blir detnog.. Ni klarar det säkert !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Kul med ridlekis!
    Jag var och titta på när M hade hoppkurs igårkväll. Gick toppen och jag hoppas hon håller fast vid sina hästar så kanske tonåren blir behagligare. : )

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Annonser: