lördag 30 april 2011

Drömmen om en vit trädgård!



Just nu är det mycket trädgårdstankar som snurrar i mitt huvud och en ny härlig inspirationskälla är boken Drömmen om en vit trädgård av Carina Bergius som är full med härliga bilder tryckt på lyxigt matt papper. Vi får kika in i en rad svenska, engelska och danska trädgårdar bland annat hos en av mina absoluta favoriter, danska Claus Dalby. (Han har en blogg och har ni missat den så rekommenderar jag varmt ett besök!) Trädgårdsinnehavarna delar med sig av sina växtfavoriter och ger skötseltips och dessutom har Carina sprängt in massor av inspirerande tips och idéer på allt från gå-bort-presenter till min favorit, en odlingslåda av gamla fönster. 

Trädgårdsstatus här hemma: Häcken är färdigklippt, sallatsfröna är nedpetade i trädgårdslandet och sommarblommorna är på förgroning i badrumsfönstret.

Önskar er alla en skön Valborgsmässoafton!

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Låter som en alldeles underbar bok! Full fart redan i potatis-och löklandet hos oss. Hoppas på tidig färsk potatis!! Övriga odlingar hoppas jag få igång snart. Härlig årstid vi har nu!
    Trevlig Valborg!
    Här har vi liten son med vattkoppar så det blev kväll hemma.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja i mitt huvud går en massa runt som kretsar runt trädgård och odling. Det finns alldeles för mycket böcker att inspireras av. Så mycket jag vill få till.
    Men får begränsa mig till en liten del i år. Min kropp är inte vad den varit :-(

    Du missar väl inte min tävling:
    http://ullevidsdal.blogspot.com/2011/04/tavling-cult-design.html

    Kram Helene

    SvaraRadera
  3. Med våren kommer trädgårdstankar
    :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  4. Ingen blir gladare än jag över att höra att den inspirerar. Lycka till med trädgården.

    SvaraRadera
  5. Hej,
    kom tilfeldigvis over bloggen din, og for et fantastisk hus dere har! Tenkt om vi også hadde vært så kreativ og flink! Gleder meg til å se forsettelsen!

    God maidag :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Trädgårdsinspiration är så himla kul. Och vad snygg din nya header blev!

    SvaraRadera
  7. Hej, har införskaffat mig denna underbara bok.
    Tack för tipset, nu gäller det att inte förivra sig!
    Vad skönt att gräva ner studsmattan
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera

Annonser: