torsdag 21 oktober 2010

Naturen flyttar in

Bild: Vt Wonen

Vad kan väl passa bättre den här årstiden än att samla familj och vänner runt en härligt värmande gryta. Jag gillar idén att använda en ruffig planka som grytunderlägg och de snygga grytorna från Le Creuset storgillas också! Under bloggträffen hade vi förmånen att vara de första att få lyssna till trendspanaren Stefan Nilssons tankar kring vilka trender som kommer att dominera 2011. Han förutspår fyra stora trender varav denna bild passar in perfekt på Post eco där vi kommer att plocka in naturen i våra hem i allt större utsträckning. Skelett och djurkranier är det senaste som fångat mitt öga, låter kanske lätt osmakligt men är supersnyggt rätt stylat. Vilka är då de andra trenderna?

Made here - vi vill veta allt om de produkter vi har kring oss, vad byn där trädet som blivit vårt matbord vuxit och vad mannen som lagt ner sin själ i tillverkningen av det heter och hur han ser ut. Ja visst vill jag det och tänket går hand i hand med lokalproducerat som tack och lov är på frammarch.
Howdy cowboy - brunt läder, ljust trä, rutigt, grått, ruffigt, maskulint och en stark längtan till ett USA a la Brokeback Mountain. Dax att gräva i förrådet med gamla hästgrejer kanske?
Falcon Crest - våga vara unik och gör annorlunda. Jag tänker direkt på Pippi Långstrump då Stefan ger exempel som att duka under bordet, baklängesmiddagar, poolparty a la 80 tal och lite kitch.

1 kommentar:

  1. Spännande läsning! Jag kan inte tänka mig att djurkranier kan vara snyggt, du har ingen bild att visa för att övertyga mig?

    SvaraRadera

Annonser: