fredag 11 juni 2010

Sneak peak på köksträdgården!

En köksträdgård har jag drömt om i många år och i år blev det äntligen av! Åh vilken underbar avkoppling det är att gå ut och påta i landet efter en lång arbetsdag, att få peta ner frön, vårda och se dem växa är verkligen balsam för själen! För ganska precis en månad sedan började vi arbetet med att kapa, olja, lasera och skruva ihop landet och och som vanligt underskattar man vilken tid det ska ta. Målningen tog i och för sig sin lilla tid men gick i stort sett enligt beräkningarna förutom en hel del regn som sinkade oss. Men att skruva ihop landet, få allt i våg, rakt och snyggt var inte riktigt gjort på den kafferast vi hade beräknat men till slut fick vi det på plats. Sen återstod bara att fylla bäddarna med jord, cirka 18 kubik gick det åt, bra träningspass att skotta ut vill jag lova =) Här ser ni ett hörn av köksträdgården där salladen har börjat kika upp så smått och jordgubbsplantorna står i blom. Det som återstår att göra är bland annat att lägga grus i gångarna och i kväll ska vi åka och välja vad vi vill ha.

10 kommentarer:

  1. Din fina köksträdgård vill jag också ha :)

    SvaraRadera
  2. Å vad det blir snyggt, och så praktiskt. Vi ska också igång nu, håller på att gräva bort gräset.. fy vad det är tråkigt..

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint!! Jag vill också! :)

    Måste vänta dock, vi ska dränera i år...! Men massa krukor kring pooldäcket kommer det bli :)

    SvaraRadera
  4. Kul! Ser lovande ut det där. Ska bli roligt att få se helheten när det är klart. För det kommer väl en fortsättning här i bloggen?

    Jag planerar också ett nytt land/köksträdgård. Men på den fronten kommer det inte att hända någonting innan vi får låna en grävmaskin... :/

    Hoppas du har en toppen helg!

    SvaraRadera
  5. Åhhh så fint, vill med ha några pallar med lite kryddor och grejs i min trädgård:) Ha det fint, kram M

    SvaraRadera
  6. Åh så snyggt med svart!!! Vill också ha!

    //Linda

    SvaraRadera
  7. Hej, vad fint det blev! Roligt för dig att du äntligen fått din köksträdgård! Nu börjar odlandet....! Lycka till!
    /Katarina

    SvaraRadera
  8. Superfint - vill se mer! Undrar också över storleken på den stora enheten, når man in i mitten om man står utanför?

    SvaraRadera
  9. Hej! Har precis hittat till din blogg och blev väldigt inspirerad! jättefin köksträdgård... önskar jag me hade plats för en sådan! ;) Ha en bra dag! /Malin

    SvaraRadera
  10. Verkar KANONFINT! Och stort! Jag drömmer om en liten köksträdgård också i ramar som ni har. Får nog vänta med det till nästa sommar... Ha det så bra!

    SvaraRadera

Annonser: