onsdag 7 april 2010

En kopp te!

Idag har vi kopplat in elen i köket igen, vi har nämligen kaklat och passade på att flytta eluttagen när vi ändå var i gång, bilder kommer! Men nu ska jag sjunka ner i fåtöljen med en kopp te ur min fina gjutjärnskanna som jag fick i födelsedagspresent av mamma. Måste bara tipsa om mitt absoluta favoritte framför andra, svärmors ingefärste, så gott och nyttigt! Du skär bara ett par bitar färsk ingefära och låter dra ett par minuter med lite honung eller råsocker. Verkligen supergott! Ingefära sägs vara bra för mycke bland annat är det bra mot illamående, det förbättrar matsmältningen, lugnar magen, är mjukgörande för lederna och innehåller massor av antioxidanter. Nyttigt värre alltså! Vilket är ditt favoritte?

10 kommentarer:

  1. Hej,

    JAg ska försöka komma ihåg ditt tips om ingefärste. Jag brukar köpa te på Kahls och en favorit är det gräna teet Kustfärgring. Jag fick ett vitt te från min bror i julklapp, med hallon och physalis. Det doftar underbart men tyvärr har jag inte hittat det i närheten av mig. Jag har dock gjort tilläggsbeställning när brorsan kommer upp från Hässleholm. Fin kanna förresten, den borde hålla värmen bra.
    /Carin

    SvaraRadera
  2. Hej, ska testa ingefärste!! Just nu är jag förkyld så det kanske kan göra susen =)
    Tjing!
    /Anette (familjevillan.blogg.se)

    SvaraRadera
  3. Mitt favoritte är - just nu, för det går i vågor - "Varma kyssar" från Tehörnan i Umeå. Går även under namnet "Stationsblandning" på Café Station (och dessutom tror jag det brukar vara januariblandningen på Tehörnan).

    Generellt sett så är lösviktsteerna från Tehörnan och Kahls bättre än de i mataffären, men när det gäller Earl Grey är faktiskt Liptons svarta påse med Earl Grey den godaste varianten jag smakat.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag dricker också ingefärsteét! Super gott! :) Fick ett te av min svärmor som hon hade köpt på tehörnan i Umeå, de heter "Brukullans vårte", det är ett grönt te med små rosenknoppar i och är jätte gott!
    DU har en fantastisk blogg,jag blir så inspirerad! Jag älskar allt småpyssel du gör, och hela huset blir så fint!

    SvaraRadera
  5. Det ska jag testa. Är storkonsumnet av te men brukar tyvärr tröttna snabbt. Detta låter dock gott.

    SvaraRadera
  6. jag har alltid ingefära i mitt te, såååå gott!

    SvaraRadera
  7. Underbart att läsa om folk som förverkligar sina drömmar...

    Med önskan om en underbar vår!

    Hälsningar En SkoTokig Tjej!

    SvaraRadera
  8. Mitt favoritte är "Lapacho" som finns på Tehörnan. Det är granatäpple och vanilj i det...mums!:)

    SvaraRadera
  9. Tack för tetipset, detta ska jag definitivt prova, jag som mår illa så gott som varje kväll. (har nå fel i magen) Tänk om det hjälper? *weee*
    Har tyvärr inte så många trädgårdstips o komma med.
    Kramen på du

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker tekanna. Antar att den håller värmen rätt bra också?
    Ditt te låter spännande. Själv har jag ett favoritte som jag köper hos Kahls, det heter Mareld. Det är ett grönt te med hallon och blåbär i. Smaskens! :)
    Ha en fin söndag.

    SvaraRadera

Annonser: