torsdag 9 april 2009

Tvättstugan - före/efter


Jag älskar före/efter bilder! Efter många timmars slit är det så oerhört tillfredsställande att titta tillbaka på hur det såg ut när man började och vad man faktiskt har åstadkommit! Och när projekt drar ut på tiden, som de så ofta gör, så kan det ibland kännas som om man inte kommer någon vart för man glömmer var man faktiskt började. Så ett tips till alla er som ska renovera, fota innan ni börjar!

Här kan ni se vår tvättstuga som den ser ut idag och som den såg ut när vi började. Vi fick börja med att jämna till det minst sagt sluttande golvet för att kunna lägga klinkers, sen har vi satt vitt kakel på de två ytterväggarna och målat de andra väggarna och taket vita. Det mesta, så som inredning, bänkskiva, ho och hylla kommer från IKEA. Vi valde att ha tvättstugan i källaren för att kunna göra den riktigt rymlig och lättarbetad. Till exempel har vi fyra tvättsäckar, en för vittvätt, en för svarttvätt, en för kulörtvätt och en för fintvätt. Ställningarna är från IKEA och sen har söta mamma hjälpt mig att sy påsar till dem. Zinkskrinen, ett för ensamma sockar och ett för sådant om behöver lagas, är en annan detalj som gör att det blir lätt att hålla ordning. På väggen till höger ska torkställningar upp och på den vänstra väggen samsas strykbrädan just nu med vår vackra duschkabin =) Mitt mål med rummet var att det skulle bli roligt att ta hand om tvätten och jag måste säga att jag har lyckats! 

25 kommentarer:

  1. Men vilken otrolig skillnad!

    Så inspirerande - jag har en liknande tvättstuga som din förebild.

    Sonen yycker vi borde fräscha till så man kan vara där...din vill man väl aldrig lämna?

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Glömde ju bort i all hänförelse!

    Glad Påsk!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Hej
    Kul att du tittade in hos mej. Vad fin tvättstugar blev, vilken skillnad:) ha d bra, kram Lina

    SvaraRadera
  4. Så bra det blev och snyggt!
    Jag har också tänkt visa före o efterbilder från vårt nuvarande hus, som vi bott i 20 år i.
    Nu är det färdigrenoverat, iaf för oss.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  5. Det blev jätte snyggt :)

    SvaraRadera
  6. Wow! Vilken enorm skillnad! Förstår att det är underbart att sitta och titta på bilderna och jämföra efter allt slit! I den tvättstugan blir det ju ett nöje att tvätta :)

    Kram och glad påsk!

    SvaraRadera
  7. Wow, vilken skillnad! Det blev jättefint!

    SvaraRadera
  8. Hej lina och tack för påskkortet!
    Tvättstugan blev kanonfin! Smart med tvättpåsarna, tror jag tjuvar den idén till mitt hus någon gång i framtiden :P Klokt av er att höja maskinerna också, helt klart mer ryggvänligt..Och ja, jag önskar jag hade masat mig efter kameran och fotat min lägenhet före, men jag var för lat att gå tillbaka drygt ett kvarter och hämta den någon av de där första tio gångerna.. jaja, vi ses ikväll!

    SvaraRadera
  9. Vilken skilnad, så här vill jag också ha det. Kanske en dag

    SvaraRadera
  10. Som vanligt är era resultat enastående. Alltid lika fridfullt och välnyanserat. Ni är duktiga ni. =)
    Så - tvätta och njut, och ha en fortsatt trevlig helg.
    Vi packar inför vår bilresa norrut ... herregud, det ser ut som om vi ska FLYTTA till mormor ... =/
    Kram.
    Föresten, vi tutar väl när vi passerar? Men vart ungefär - för att du ska höra?

    SvaraRadera
  11. Vilken skillnad! Kul att du hittde till mig.
    ha en fortsatt bra påsk
    annika

    SvaraRadera
  12. Välkommen hit och hjälp oss med vår tvättstuga from h-e när helst du känner för det!

    Så snyggtr :) Älskar tvättkorgarna...

    /anna

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. oj..for en flott forandring!

    SvaraRadera
  15. Ojjj ÄR det samma rum ;) Fint fint. glad påsk.

    SvaraRadera
  16. Tack för komplimangen!!! och en komplimang vill jag verkligen skicka tillbaka, vilket underbart hus , och vad duktiga ni är!!!!
    Ska bli kul att följa med er på bloggen.
    Glad Påsk
    Carina

    SvaraRadera
  17. Tack för komplimangen!!! och en komplimang vill jag verkligen skicka tillbaka, vilket underbart hus , och vad duktiga ni är!!!!
    Ska bli kul att följa med er på bloggen.
    Glad Påsk
    Carina

    SvaraRadera
  18. Hittade din blogg för en vecka sen kanske och har nu läst igenom den. Riktigt bra! Men något jag funderar på som säkert är nämnt någonstans men som jag missat är hur många kvadrat huset är på? Underbar blogg!

    SvaraRadera
  19. Woe sikken skillnad. Före bilden ser ut som vår nuvarande tvättstuga, men då finns det hopp trots allt...hehe. Kram

    SvaraRadera
  20. OH my god! Det var den snyggaste källartvättstuga jag skådat på länge. Önskar att jag gjort min lika snygg och smart som ni. Men jag började för 12 år sedan och då vara inte trender så starka att man la fokus på tvättstugan, som jag skulle velat göra nu.
    Nu fick jag allt inspiration! Ser även att du valt en del IKEA produkter....
    / IKEA anställd

    SvaraRadera
  21. Helt sjukt vad fint det blev, man kan inte se att det är samma rum!!!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  22. Oj, vad fint. Jag har skissat på en liknande tvättstuga. Kul idé med tvättkorgarna, den kanske man kan knycka så småningom...

    Jättebra jobbat!

    SvaraRadera
  23. Superfint! Håller själv på att fundera ut smarta lösningar för vår lilla tvättstuga.

    SvaraRadera
  24. Snyggt! Vars har ni köpt de små skåpen som tvättmaskin och torkrumlare står på? Söker efter något liknande till våran tvättstuga som ska få en ansiktslyftning! :)

    SvaraRadera
  25. vad heter den serien som nu har som underskåp och högskåp?

    SvaraRadera

Annonser: